Secretariatul General este organizat pe liniile de studii română, maghiară şi germană cu personal distinct, cuprins în birouri și servicii care funcţionează după reglementări specifice, fiind subordinate direct rectorului, din punct de vedere organizatoric și prorectorilor de resort, din punct de vedere funcțional.
Asigură punerea în aplicare a deciziilor strategice ale Senatului, Consiliului de Administraţie în conformitate cu reglementările legale în vigoare.
Asigură legătura în probleme de învăţământ, cu structurile corespondente din MENCS, ARACIS, CNFIS, CNCSIS, INS, potrivit mandatului conducerii Universităţii.
Coordonează și monitorizează activitatea secretariatelor din facultăți în gestionarea școlarității studenților înmatriculați la studii universitare licență, master, doctorat, studii postuniversitare și postdoctorale.
Asigură interfaţa dintre universitate şi prorectorate, facultăţi, servicii administrative, pe de o parte, şi respectiv cadre didactice, studenţi, angajaţi, pe de altă parte, avȃnd ca scop consolidarea imaginii universităţii.