În UBB posturile didactice şi de cercetare pe durata nedeterminată se ocupă prin concurs public organizat conform următoarelor reglementări:
UNIVERSITATEA BABEŞ-BOLYAI CLUJ-NAPOCA anunţă organizarea concursurilor privind ocuparea, pe durată determinată, a posturilor didactice și de cercetare vacante, cuprinse în lista de mai jos.
Concursurile se desfășoară în conformitate cu Legea învățământului superior nr.199/2023, H.G. nr. 1339/2023 privind aprobarea Metodologiei - cadru de concurs pentru ocuparea posturilor didactice şi de cercetare vacante din învăţământul superior, Legea nr. 183 din 12 iunie 2024 privind Statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare, H.G. nr. 1568/2024 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante ale personalului de cercetare, dezvoltare şi inovare din organizațiile de cercetare și Metodologia de concurs pentru ocuparea posturilor didactice și de cercetare vacante în Universitatea Babeș-Bolyai.Dosarul de înscriere (format dintr-o singură mapă) se depune la Registratura Universității “Babeș-Bolyai”, (camera P20), str. M. Kogălniceanu nr. 1, în intervalul orar 9-12, personal sau prin intermediul serviciilor de poștă ori curierat care să permită confirmarea primirii în cadrul termenului de înscriere, doar în formă completă, conținând toate documentele aferente postului pentru care candidatul aplică, în ordinea prevăzută de Anexa nr. 5.1-Opis dosar de concurs.
Concursurile se vor desfăşura la sediile facultăţilor cu respectarea termenului de înscriere din acest anunţ şi a termenelor legale de desfăşurare a probelor de concurs care vor fi făcute publice pe site-ul web al Universităţii.
FIECARE CANDIDAT VA PREZENTA UN DOSAR DE CONCURS, CARE VA CUPRINDE URMĂTOARELE DOCUMENTE –FORMULAR COPERTĂ:
1. |
Cerere de înscriere la concurs, înregistrată în termenul legal de înscriere, semnată de candidat şi datată, care include o declaraţie pe propria răspundere privind veridicitatea informaţiilor prezentate în dosar și privind lipsa sancțiunii comisiei de etică a UBB, prevăzută de Legea învățământului superior nr. 199/2023, art. 172 alin. (3) lit. e) (în original, asumată prin semnătură). –Anexa 5.2 -formular |
2. |
O propunere de dezvoltare a carierei universitare a candidatului atât din punct de vedere didactic, în cazul posturilor didactice, cât și din punctul de vedere al activităţilor de cercetare ştiinţifică (maximum 10 pagini, pentru posturile didactice și maximum 5 pagini, pentru posturile de cercetare). |
3. |
Curriculum vitae al candidatului –model Europass (în original, asumat prin semnătură). |
4. |
Lista de lucrări ale candidatului (în original, asumată prin semnătură). |
5. |
a) Fişa de verificare a îndeplinirii standardelor specifice postului, completată şi semnată de către candidat (în original, asumată prin semnătură). Anexa nr. 5.3 -Fișă de verificare asistent de cercetare științifică -formular b) adițional, doar pentru candidaţii care deţin gradul profesional de cercetare-dezvoltare de CS II sau CS I corespunzător postului pentru care candidează, fişa de autoevaluare aferentă standardelor minimale în vigoare la momentul susţinerii concursului în urma căruia a fost obţinut gradul profesional, însoțită de dovada deţinerii gradului profesional de cercetare-dezvoltare de CS II sau CS I corespunzător postului pentru care candidează. (în original, asumată prin semnătură și în format electronic, de tip PDF, fără semnătură). |
6. |
a) Pentru toate posturile, cu excepția postului de asistent universitar și a postului de asistent de cercetare științifică, documente referitoare la deținerea diplomei de doctor: copia conform cu originalul a diplomei de doctor sau, în cazul în care diploma de doctor originală nu este recunoscută în România, copia conform cu originalul a atestatului de recunoaștere sau echivalare a acesteia; b) Pentru posturile de asistent universitar și asistent de cercetare științifică: dovada deținerii diplomei de doctor (copia conform cu originalul a diplomei de doctor sau, în cazul în care diploma de doctor originală nu este recunoscută în România, copia conform cu originalul a atestatului de recunoaștere sau echivalare a acesteia) sau dovada înmatriculării la un program de studii doctorale (fără depășirea perioadei maxime de studii, care include prelungirile admisibile conform legii), atestată de institutul de studii doctorale din cadrul unei instituții de învățământ superior acreditată pentru studii universitare de doctorat printr-o adeverință. Adeverința se depune în copie conform cu originalul. |
7. |
Rezumatul tezei de doctorat- în limba română şi într-o limbă de circulaţie internaţională, pe maximum o pagină pentru fiecare limbă. |
8. |
Copii simple ale altor diplome care atestă studiile candidatului (diplomă de bacalaureat, licenţă, master/studii aprofundate și foile matricole ale acestora); copii după alte diplome care atestă studiile candidatului. Doar pentru posturile de cercetare: în situaţia în care candidatul declarat câştigător nu deţine o diplomă eliberată de o instituţie de învăţământ superior din România, acesta trebuie să depună o copie conform cu originalul a atestatului de recunoaştere sau de echivalare a acesteia înainte de încadrarea pe post şi semnarea contractului individual de muncă, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de încadrare pe post. |
9. |
Copia simplă a cărţii de identitate sau, în cazul în care candidatul nu are o carte de identitate, a paşaportului sau a unui alt document de identitate întocmit într-un scop echivalent cărţii de identitate ori paşaportului. |
10. |
În cazul în care candidatul şi-a schimbat numele, copie simplă după documentul care atestă schimbarea numelui-certificat de căsătorie sau dovada schimbării numelui. |
11. |
Declaraţie pe propria răspundere a candidatului în care indică situaţiile de incompatibilitate prevăzute de Legea învățământului superior nr. 199/2023 în care s-ar afla în cazul câştigării concursului sau lipsa acestor situaţii de incompatibilitate (în original, asumată prin semnătură)-Anexa nr. 5.7-formular |
12. |
Adeverința de vechime în muncă, în original (doar în cazul persoanelor care nu au un contract individual de muncă cu Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca). |
13. |
Doar pentru posturile de: a) conferenţiar universitar, cercetător ştiinţific gradul II, cel puțin 3 scrisori de recomandare ale unor personalități din domeniul respectiv, din țară sau din străinătate, exterioare UBB, care au acceptat să elaboreze scrisori de recomandare referitoare la calitățile profesionale ale candidatului; b) profesor universitar, cercetător ştiinţific gradul I, cel puțin 3 scrisori de recomandare ale unor personalități din domeniul respectiv din străinătate, care au acceptat să elaboreze scrisori de recomandare referitoare la calitățile profesionale ale candidatului; în cazul domeniilor științifice cu specific românesc, pot proveni și din partea unor personalități din domeniul respectiv din România, exterioare UBB. |
14. |
Dovada achitării taxei de participare la concurs. Taxa se plătește la Casieria Universității, str. I.C. Brătianu nr 14, sau prin bancă, iar confirmarea de plată se atașază la dosarul de concurs (Cont: IBAN RO35 TREZ 2162 0F33 0500 XXXX , Trezoreria Cluj, SWIFT TREZROBU). Cuantumul taxei este de 50 de lei pentru persoanele din afara UBB, respectiv 25 de lei pentru personalul UBB. |
15. | Pentru ocuparea unui post cu încărcătură didactică în limbă străină, dovada stăpânirii limbii respective (certificate lingvistice în limba de predare la nivelul european C1 sau certificate atestând studii/stagii în țara/ limba respectivă pe o durată cumulată de cel puțin 9 luni) (copie simplă). |
16. |
Doar pentru candidații la posturile de profesor universitar: copia simplă a atestatului de abilitare. |
17. |
Certificat de cazier judiciar, în original. |
18. | Certificat de integritate comportamentală, în original. |
19. | a) Pentru posturile didactice: certificat medical, eliberat pe un formular specific adoptat prin ordin comun al ministrului educației și ministrului sănătății, în original.- formular certificat b) Pentru posturile de cercetare: certificat medical care să ateste starea de sănătate corespunzătoare îndeplinirii atribuţiilor de serviciu, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate, cu cel mult 3 luni anterior derulării concursului, în original. |
20. | Doar pentru candidații la ocuparea unor posturi didactice, avizul medical pentru exercitarea profesiei didactice, eliberat conform prevederilor ordinului comun al ministrului educației și al ministrului sănătății, în original. |
21. | Doar pentru candidații la ocuparea unor posturi didactice, a) dovada parcurgerii unui program universitar de formare psihopedagogică pentru învățământul superior, de 30 de credite de studii transferabile ECTS/SECT sau un angajament privind parcurgerea unui astfel de program în termen de 2 ani de la ocuparea postului (în original).-Anexa 5.8sau
|
22. | Consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal (în original, asumat prin semnătură). |
23. | Doar pentru posturile de la facultățile de teologie, binecuvântarea ierarhului sub a cărui autoritate canonică se află facultatea. |
24. | Maximum 10 publicații, brevete sau alte lucrări ale candidatului, în format electronic (pe suport CD/DVD sau memorie USB), selecţionate de acesta şi considerate a fi cele mai relevante pentru realizările profesionale proprii (text integral, în forma în care a fost publicat). |
25. | Declarația candidatului de asumare a condiției ca formatul letric și cel electronic să conțină aceleași informații, mai puțin datele cu caracter personal și textul integral al publicațiilor.(în original, asumată prin semnătură) -Anexa 5.9 |
TOATE DOCUMENTELE CUPRINSE ÎN OPIS SE VOR DEPUNE:
- în format letric, (tipărite pe suport de hârtie, îndosariate, atașate în ordinea prevăzută de OPIS, excepție făcând pct. 24 al listei –textul integral al publicațiilor se depune exclusiv în format electronic)
- în format electronic, de tip PDF (pe suport CD/DVD sau memorie USB).
Documentele în format electronic vor fi numerotate conform opisului (de ex. 1. Cerere_inscriere; 2. Propunere_dezvoltare_cariera etc.)
Dosarele de concurs se depun doar în formă completă, conținând toate documentele aferente postului pentru care candidatul aplică, în ordinea în care figurează mai sus.
Formularul-tip al copertei se completează de către candidat și se lipește pe coperta dosarului.
Validarea rezultatelor concursurilor
- Validarea rezultatelor concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice scoase la concurs pe durata determinata in semestrul I al anului universitar 2024-2025
- Validarea rezultatelor concursurilor pentru ocuparea posturilor de cercetare scoase la concurs pe durata determinata și nedeterminată în semestrul I al anului universitar 2024-2025
10 aprilie 2025 |
Publicarea posturilor didactice și de cercetare vacante, scoase la concurs pe durată nedeterminată, în M.O. nr. 93, Partea a III-a |
||
POSTURI DIDACTICE |
POSTURI DE CERCETARE |
||
11 aprilie 2025 |
Publicarea pe site-ul UBB a posturilor didactice vacante, scoase la concurs pe durată determinată |
6 mai 2025 |
Publicarea posturilor de cercetare vacante scoase la concurs pe durată determinată și nedeterminată pe site-ul UBB și prin afișare la sediu |
10 aprilie 2025– 28 mai 2025 |
Înscrierea la concursul pentru ocuparea posturilor didactice pe durată nedeterminată |
||
11 aprilie 2025– 28 mai 2025 |
Înscrierea la concursul pentru ocuparea posturilor didactice pe durată determinată |
6 mai 2025 – 4 iunie 2025 |
Înscrierea la concursul pentru ocuparea posturilor de cercetare pe durată determinată și nedeterminată |
2 iunie 2025 – 3 iunie 2025 |
Funcționarea comisiilor de evaluare din cadrul facultăților: acordarea avizului cu privire la îndeplinirea standardelor de către candidații la ocuparea posturilor didactice și publicarea rezoluțiilor comisiilor de evaluare pe site-ul UBB |
5 iunie 2025 |
Funcționarea comisiilor de evaluare din cadrul facultăților/UA: acordarea avizului cu privire la îndeplinirea standardelor de către candidații la ocuparea posturilor de cercetare și publicarea rezoluțiilor comisiilor de evaluare pe site-ul UBB |
4 iunie 2025 |
Depunerea contestațiilor referitoare la rezoluțiile comisiilor de evaluare a dosarelor candidaților la ocuparea posturilor didactice (contestațiile de depun la Registratura UBB) |
6 iunie 2025 |
Depunerea contestațiilor referitoare la rezoluțiile comisiilor de evaluare a dosarelor candidaților la ocuparea posturilor de cercetare (contestațiile de depun la Registratura UBB) |
5 iunie 2025 – 6 iunie 2025 |
Soluționarea contestațiilor referitoare la rezoluțiile comisiilor de evaluare a dosarelor candidaților la ocuparea posturilor didactice |
7 iunie 2025 – 8 iunie 2025 |
Soluționarea contestațiilor referitoare la rezoluțiile comisiilor de evaluare a dosarelor candidaților la ocuparea posturilor de cercetare |
19 mai 2025 |
Aprobarea comisiilor de concurs și a comisiilor de soluționare a contestațiilor de către Senatul UBB |
||
10 iunie 2025 – 11 iunie 2025 |
Biroul juridic al UBB certifică îndeplinirea de către candidați a condițiilor legale de prezentare la concurs |
||
12 iunie 2025 |
Anunţarea candidaţilor, prin afişarea pe site-ul concursului, a îndeplinirii condiţiilor legale de prezentare la concurs |
||
19 iunie 2025 – 20 iunie 2025 |
Desfăşurarea probelor concursurilor |
||
23 iunie 2025 – 25 iunie 2025 |
Depunerea contestaţiilor (contestațiile de depun la Registratura UBB) |
||
26 iunie 2025 – 27 iunie 2025 |
Soluționarea contestațiilor |
||
30 iunie 2025 –1 iulie 2025 |
Avizarea rapoartelor de concurs de către consiliile facultăţilor (În cazul în care nu au fost depuse contestații în termen, avizarea se poate face și anterior acestei date) |
||
iulie 2025 |
Aprobarea rapoartelor concursurilor de către Senatul UBB |
Nr. crt. | Facultate/ Institut | Departament/ Centru | Poziţie în statul de funcții | Funcţie didactică/ de cercetare | Discipline din planul de învăţământ/ Arii de cercetare | Durata angajării (nr. ani) | Informaţii publice |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Facultatea de Matematică și Informatică | Departamentul de Informatică | 64 | lector universitar | Sisteme de operare (în lb. engleză); Fundamentele programării; Programare logică și funcțională (în lb. engleză); Inteligență artificială (în lb. engleză) | 3 ani | detalii |
2 | Facultatea de Matematică și Informatică | Departamentul de Informatică | 110 | asistent universitar | Arhitectura sistemelor de calcul (în lb. germană); Sisteme de operare (în lb. germană); Algoritmica grafelor (în lb. germană); Metode avansate de programare (în lb. germană) | 3 ani | detalii |
3 | Facultatea de Matematică și Informatică | Departamentul de Matematică și Informatică al Liniei Maghiare | 63 | asistent universitar | Programare orientată obiect (în lb. maghiară); Sisteme de gestiune a bazelor de date (în lb. maghiară); Medii de proiectare și programare (în lb. maghiară) | 3 ani | detalii |
4 | Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației | Departamentul de Psihologie Aplicată | 13 | lector universitar | Psihologie experimentală şi analiza datelor I (în lb. maghiară); Psihologie experimentală şi analiza datelor II (în lb. maghiară); Tehnologii de informare și comunicare (în lb. maghiară); Evaluarea psihologică a copilului preșcolar și școlar (în lb. maghiară) | 3 ani | detalii |
5 | Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației | Departamentul de Psihologie Aplicată | 31 | asistent universitar | Psihologia educaţiei (în lb. maghiară); Educație incluzivă (în lb. maghiară); Psihopedagogia copiilor cu dificultăţi de învăţare (în lb. maghiară); Psihopedagogia tulburărilor emoţionale şi comportamentale (în lb. maghiară) | 3 ani | detalii |
6 | Facultatea de Inginerie | Departamentul de Științe Inginerești | 28 | șef de lucrări | Programarea calculatoarelor și limbaje de programare I; Baze de date în inginerie electrică; Baze de date; Sisteme de operare; Proiectarea algoritmilor | 3 ani | detalii |
Candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale de prezentare la concurs sunt invitați de către Universitate la susţinerea probelor de concurs.