În UBB posturile didactice şi de cercetare pe durata nedeterminată se ocupă prin concurs public organizat conform următoarelor reglementări:
UNIVERSITATEA BABEŞ-BOLYAI CLUJ-NAPOCA anunţă organizarea concursurilor privind ocuparea, pe durată determinată, a posturilor didactice și de cercetare vacante, cuprinse în lista de mai jos.
Concursurile se desfășoară în conformitate cu Legea educației naționale nr.1/2011 actualizată, H.G. nr. 457/2011 privind aprobarea Metodologiei - cadru de concurs pentru ocuparea posturilor didactice şi de cercetare vacante din învăţământul superior modificată, Legea nr. 319/2003 privind Statutul personalului de cercetare-dezvoltare și Metodologia de concurs pentru ocuparea posturilor didactice și de cercetare vacante în Universitatea Babeș-Bolyai.Formularul-tip al copertei se completează de către candidat și se lipește pe coperta dosarului. Documentele care sunt solicitate în format electronic (CV-ul, Lista de publicații și Fisa de verificare, precum și cele maximum 10 publicații ) vor fi prezentate pe CD/DVD sau memorie USB.”Dosarul de înscriere (format dintr-o singură mapă) se depune la Registratura Universității “Babeș-Bolyai”, (camera P20), str. M. Kogălniceanu nr. 1, în intervalul orar 9-12, personal sau prin intermediul serviciilor de poștă ori curierat care să permită confirmarea primirii în cadrul termenului de înscriere, doar în formă completă, conținând toate documentele aferente postului pentru care candidatul aplică, în ordinea prevăzută de Anexa nr. 5.1-Opis dosar de concurs.
Concursurile se vor desfăşura la sediile facultăţilor cu respectarea termenului de înscriere din acest anunţ şi a termenelor legale de desfăşurare a probelor de concurs care vor fi făcute publice pe site-ul web al Universităţii.
FIECARE CANDIDAT VA PREZENTA UN DOSAR DE CONCURS, CARE VA CUPRINDE URMĂTOARELE DOCUMENTE –FORMULAR COPERTĂ:
1. |
Cerere de înscriere la concurs, înregistrată în termenul legal de înscriere, semnată de candidat şi datată, care include o declaraţie pe propria răspundere privind veridicitatea informaţiilor prezentate în dosar (în original). –Anexa 5.2 -formular |
2. |
O propunere de dezvoltare a carierei universitare a candidatului atât din punct de vedere didactic, în cazul posturilor didactice, cât și din punctul de vedere al activităţilor de cercetare ştiinţifică (maximum 10 pagini). |
3. |
Curriculum vitae al candidatului (în original, semnat pe fiecare pagină). Curriculum-ul Vitae al candidatului trebuie să includă: |
4. |
Lista de lucrări ale candidatului (în original, semnată pe fiecare pagină) Lista completă de lucrări ale candidatului va fi structurată astfel: |
5. |
Fişa de verificare a îndeplinirii standardelor specifice postului, completată şi semnată de către candidat (în original, semnată pe fiecare pagină). Anexa nr. 5.3 - Fișă de verificare asistent de cercetare științifică -formular |
6. |
a) Pentru toate posturile didactice și de cercetare, cu excepția postului de asistent universitar și asistent de cercetare pe durată determinată, documente referitoare la deținerea diplomei de doctor: copia legalizată a diplomei de doctor sau, în cazul în care diploma de doctor originală nu este recunoscută în România, atestatul de recunoaștere sau echivalare a acesteia, în copie legalizată;
|
7. |
Rezumatul tezei de doctorat- în limba română şi într-o limbă de circulaţie internaţională, pe maximum o pagină pentru fiecare limbă. |
8. |
a) Pentru toate posturile didactice: copii ale altor diplome care atestă studiile candidatului (diplomă de bacalaureat, licenţă, master/studii aprofundate și foile matricole ale acestora) sau, în cazul în care diplomele originale nu sunt recunoscute în România, atestatele de recunoaştere sau echivalare a acestora; copii după alte diplome care atestă studiile candidatului. Copiile se semnează de candidat pentru certificare „conform cu originalul”; (Pe fiecare pagină a copiilor documentelor, candidatul notează textul “Conform cu originalul” și semnează.) |
9. |
Copia cărţii de identitate sau, în cazul în care candidatul nu are o carte de identitate, a paşaportului sau a unui alt document de identitate întocmit într-un scop echivalent cărţii de identitate ori paşaportului. |
10. |
Doar pentru posturile de cercetare: copie legalizată după certificatul de naștere. |
11. |
a) Pentru toate posturile didactice: În cazul în care candidatul şi-a schimbat numele, copie după documentul care atestă schimbarea numelui-certificat de căsătorie sau dovada schimbării numelui; |
12. |
Declaraţie pe propria răspundere a candidatului în care indică situaţiile de incompatibilitate prevăzute de Legea nr. 1/2011 în care s-ar afla în cazul câştigării concursului sau lipsa acestor situaţii de incompatibilitate.-Anexa nr. 5.7 -formular |
13. |
a) Pentru toate posturile didactice: copie legalizată după carnetul de muncă sau adeverința de vechime în muncă în original (doar în cazul persoanelor care nu au un contract individual de muncă cu Universitatea Babeş-Bolyai);
b) Pentru toate posturile de cercetare: copie legalizată după carnetul de muncă, adeverinţă de vechime și copie extras di registrul general de evidenţă a salariaţilor. Pentru posturile de cercetător ştiinţific gradul II și cercetător ştiinţific gradul I -adeverinţa de vechime în muncă, eliberată de instituţia unde candidatul este titular, în care se evidenţiază traiectoria profesională - perioadele şi funcţiile profesionale ale candidatului în învăţământul superior/ cercetare ştiinţifică/ alte activităţi, precum şi documentul/ documentele care să ateste, dacă este cazul, desfăşurarea de activităţi de învăţământ superior sau de activităţi de cercetare în ţară ori în străinătate (în original); adeverinţele din străinătate, în original, se prezintă însoțite de exemplarul tradus și legalizat. |
14. |
Lista de referenţi cu datele de contact ale acestora - doar în cazul concursului pentru posturile de conferenţiar universitar, cercetător ştiinţific gradul II, profesor universitar, cercetător ştiinţific gradul I. -Anexa nr. 5.8 -formular |
15. |
Dovada achitării taxei de participare la concurs. Taxa se plătește la Casieria Universității, str. I.C. Brătianu nr 14, sau prin bancă, iar confirmarea de plată se atașază la dosarul de concurs (Cont: IBAN RO35 TREZ 2162 0F33 0500 XXXX , Trezoreria Cluj, SWIFT TREZROBU). Cuantumul taxei este de 50 de lei pentru persoanele din afara UBB, respectiv 25 de lei pentru personalul UBB. |
16. | Pentru ocuparea unui post cu încărcătură didactică în limbă străină, dovada stăpânirii limbii respective (certificate lingvistice în limba de predare la nivelul european C1 sau certificate atestând studii/stagii în țara/ limba respectivă pe o durată cumulată de cel puțin 9 luni). |
17. |
Pentru toate posturile de cercetare: asumarea răspunderii, printr-un înscris olograf semnat de candidat, în care afirmă că datele din dosar se referă la propriile activități și realizări, în caz contrar candidatul suportând consecințele declarațiilor în fals, în conformitate cu legislația în vigoare (în original) |
18. |
Doar pentru candidații la posturile de profesor universitar: copia atestatului de abilitare sau copia ordinului de ministru care conferă calitatea de conducător de doctorat. |
19. |
Doar pentru posturile de CS I și CS II, actul doveditor al lipsei antecedentelor penale (cazierul judiciar) și o adeverință medicală. |
20 | Consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal de către UBB (în original) -formular |
21 | Doar pentru posturile de la facultățile de teologie, binecuvântarea ierarhului sub a cărui autoritate canonică se află facultatea. |
22 | Doar pentru posturile de CS I și CS II, declarația de consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal de către MCID (în original) -formular |
23 | Maximum 10 publicații, brevete sau alte lucrări ale candidatului, în format electronic (pe suport CD/DVD sau memorie USB), selecţionate de acesta şi considerate a fi cele mai relevante pentru realizările profesionale proprii (text integral, în forma în care a fost publicat). |
DOSARUL va fi completat de către candidat, doar acolo unde este cazul, cu documentele prevăzute de standardele minimale ale facultății în cadrul căreia a fost scos la concurs postul (a se vedea rubrica ”Standarde minimale privind ocuparea posturilor didactice de la facultăți”, din cadrul secțiunii ”LEGISLAȚIE”) |
Dosarele de concurs se depun doar în formă completă, conținând toate documentele aferente postului pentru care candidatul aplică, în ordinea în care figurează mai sus.
Formularul-tip al copertei se completează de către candidat și se lipește pe coperta dosarului.
Documentele care sunt solicitate în format electronic (CV-ul, Lista de publicații și Fisa de verificare, precum și cele maximum 10 publicații ) vor fi prezentate pe CD/DVD sau memorie USB.
24 aprilie 2023 |
Publicarea posturilor didactice și de cercetare vacante, scoase la concurs pe durată nedeterminată, în M.O. nr. 152/24.04.2023, Partea a III-a |
25 aprilie 2023 |
Publicarea pe site-ul UBB a posturilor didactice și de cercetare vacante, scoase la concurs pe durată determinată |
24 aprilie 2023 - 14 iunie 2023 |
Înscrierea la concursul pentru ocuparea posturilor didactice pe durată nedeterminată |
25 aprilie 2023 - 14 iunie 2023 |
Înscrierea la concursul pentru ocuparea posturilor didactice pe durată determinată |
15 mai 2023 |
Publicarea posturilor de cercetare vacante scoase la concurs într-un ziar de circulație națională |
15 mai 2023 - 14 iunie 2023 |
Înscrierea la concursul pentru ocuparea posturilor de cercetare |
22 mai 2023 |
Aprobarea comisiilor de concurs și a comisiilor de soluționare a contestațiilor de către Senatul UBB |
15 iunie 2023 - 16 iunie 2023 |
Funcționarea comisiilor de evaluare din cadrul facultăților: acordarea avizului cu privire la îndeplinirea standardelor de către candidați |
19 iunie 2023 - 21 iunie 2023 |
Biroul juridic al UBB certifică îndeplinirea de către candidați a condițiilor legale de prezentare la concurs |
21 iunie 2023 |
Anunţarea candidaţilor, prin afişare pe site-ul concursului, a îndeplinirii condiţiilor legale de prezentare la concurs |
22 iunie 2023 |
Transmiterea dosarelor candidaţilor către membrii comisiilor de concurs |
29 iunie 2023 – 30 iunie 2023 |
Desfăşurarea probelor concursurilor |
3 iulie 2023 – 5 iulie 2023 |
Depunerea contestaţiilor |
6 iulie 2023 – 7 iulie 2023 |
Soluționarea contestațiilor |
10 iulie 2023 – 11 iulie 2023 |
Avizarea rapoartelor de concurs de către consiliile facultăţilor (În cazul în care nu au fost depuse contestații în termen, avizarea se poate face și anterior acestei date). |
iulie 2023 |
Aprobarea rapoartelor concursurilor de către Senatul UBB |
24 aprilie 2023– 12 mai 2023 |
Facultatea de Fizică |
15 mai 2023- 30 mai 2023 |
Facultatea de Matematică și Informatică |
31 mai 2023 – 14 iunie 2023 |
Facultatea de Educație Fizică și Sport |
*Prezenta planificare este pur orientativa, candidatii putând să depună dosarele de înscriere pe întreaga perioadă de înscriere prevazută prin lege (24/25 aprilie - 14 iunie pentru posturile didactice pe durată nedeterminată/determinată; 15 mai – 14 iunie pentru posturile de cercetare). |
Nr. crt. | Facultate/ Institut | Departament/ Centru | Poziţie în statul de funcții | Funcţie didactică/ de cercetare | Discipline din planul de învăţământ/ Arii de cercetare | Durata angajării (nr. ani) |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Facultatea de Matematică și Informatică | Institutul de Cercetare în Inteligența Artificială, Realitate Virtuală și Robotică | 5 | asistent cercetare științifică | Cercetare fundamentală/ exploratorie/ dezvoltare- inovare legată de informatică (Inteligența Artificială) | 3 ani |
2 | Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației | Departamentul de Psihologie Aplicată | 14 | lector universitar | Ştiinţe cognitive aplicate (în lb. maghiară); Psihologie cognitivă (în lb. maghiară); Psihologia artei (în lb. maghiară) | 3 ani |
3 | Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării | Departamentul de Administrație și Management Public | 36 | lector universitar | Competențe digitale; E-guvernare (în lb. română și în lb. engleză) | 3 ani |
4 | Facultatea de Inginerie | Departamentul de Științe Inginerești | 26 | șef de lucrări | Utilizarea energiei electrice; Testarea echipamentelor; Producerea, transportul și distribuția energiei electrice; Electronică de putere; Convertoare statice de putere | 3 ani |
5 | Institutul de Cercetări în Chimie ”Raluca Ripan” | Laboratorul de Cercetare/ Producție Compuși Anorganici | 9 | cercetător științific | Chimie anorganică | 3 ani |
6 | Institutul de Cercetări în Chimie ”Raluca Ripan” | Laboratorul de Cercetare/ Producție Chimie Analitică | 38 | asistent cercetare științifică | Chimie analitică, Chimia mediului | 3 ani |